lördag 19 februari 2011

Intresse: Naturvetenskap

På senare åren har jag blivit mer intresserad av naturvetenskap. Jag tycker det är fantastiskt hur vi människor kan upptäcka så mycket om det universum vi befinner oss i. Jag är inte säker på varför jag är så fascinerad av vetenskap, men varje gång jag hör om en nytt framsteg så får jag gåshud. Det ger oss möjligheten att se mer än vad våra hjärnor är utvecklade för. Att inte bara se vad som är mitt framför oss men också att förstå hur saker fungerar på ett så simpelt, men på samma gång avancerat, sätt.



Darwins Evolutions Teori är något jag är mest fascinerad av. Den förklarar hur livets utveckling har skett genom att sakta blivit formad av naturen omkring. Den som är bäst på att reproducera och överleva vinner i livets tävling.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar