fredag 18 februari 2011

Jag

Så nu tänkte jag skriva lite om mig själv. Till en början kan jag säga att jag i princip aldrig läser bloggar. De bloggar jag sett har aldrig varit om något som intresserar mig. Jag kollar dock mycket på Youtube.

Jag som person är introvert. Jag pratar inte mycket, om ämnet i frågan inte är något som intresserar mig. Jag tänker mycket istället. Man brukar säga att man ska tänka innan man pratar, men jag tänker nog istället för att prata. Det kan vara jobbigt eftersom det blir svårt att skapa relationer med folk om man aldrig säger något.

Större delen av mitt liv har jag suttit vid datorn. Jag fick första datorn när jag var 6 och det kanske är därför jag inte är bra runt andra människor. I gymnasiet tog datorn över för mycket och jag gick ut med en väldig massa IG:n. Jag började på Komvux efter sommaren. Där gick jag för att läsa in dom poäng som jag behövde för att komma in i högskolan. Men ett miljöbyte hjälpte mig inte mycket, det gick lika dåligt där. Men nu var det dags att ändra på mig tänkte jag, eftersom jag var 20 och tiden började rinna ut. Jag började därför på en kock utbildning på Komvux i tanke om att detta var min sista chans. Det var antingen detta eller skulle jag få jobba med något jag hatar livet ut.

Med en ny målmedvetenhet så har jag tagit mig igenom denna första terminen av kock utbildningen och är nu inne på den andra. Det går lika bra som det är roligt. Jag är nu 21 år och på väg mot nya höjder, hoppas jag. Detta är en av de saker min blogg nog kommer att handla om d.v.s. Matlagning.

Mina andra stora intressen är Filosofi, Naturvetenskap(Biologi för det mesta), Vetenskap i allmänhet, Musik och att skriva.

Mina nästa 7 inlägg kommer att handla om mina intressen mer i djupet, ett inlägg per intresse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar